dimecres, 26 de novembre de 2008

Contra la violència cap les dones.

Des de Sóc el que veus recolze i felicite als companys de Maulets per l'acció realitzada a la discoteca Pacha de la ciutat de València.

Manifest.
Arran de la polèmica que ha generat la discoteca “Pacha” al oferir un sorteig entre les assistents de 4500€ en operacions estètiques. Maulets, el jovent independentista i revolucionari volem reivindicar l'acció realitzada la passada matinada del 25 de novembre, dia internacional contra la violència cap a les dones, i amb la quan volem denunciar...

No podem entendre aquest sorteig com un fet causal sinó com una mostra més que, aquesta societat patriarcal, ens considera a les dones com un objecte sexual, un objecte que a més té unes mesures irreals.

Es pretén que siguem altes i primes, però amb el cul i els pits grans, i a més s’entén que si no encaixem dins d’aquestes mesures no serem ben reconegudes socialment. Això provoca que cada cop siguen més i més joves les dones que pateixen trastorns de l’alimentació, com l'anorèxia i la bulímia, obsessionades per aconseguir encaixar dintre d’aquestos cànons de bellesa irreals i imposats. Es calcula que més del 80% de les dones a estat algun cop a dieta.

Però el que encara es més preocupant, és que “l’estat espanyol es el primer en operacions d’estètica a menors de 21 anys, més del 40% de les operacions es realitzen a dones d’entre 18 i 21 anys, cada any augmenten un 10% les operacions, l’operació més sol·licitada es la d’augment de pit”, aquestes dades són molt preocupants si tenim en compte que una de les dues primeres causes de mortalitat entre les dones, és el càncer de pit, i que esta demostrat que aquestes pròtesis dificulten les palpacions mamaries, per tant dificulten el possible diagnòstic d’un tumor. Realment greu és també els prop de 1500 menors que,al País Valencià, es sotmeten a l'any a operacions estètiques.

No podem restar tranquil·les mentre, continuen aquest tipus d’agressions a les dones, no podem consentir que es promoga constantment un estereotip de dona artificial, una dona feta per agradar als demés, per complaure a l’home en tots els àmbits de la seua vida, la dona que ens venen el mitjans de comunicació, i que se’ns vol imposar com a dona real, una dona que dista molt de ser natural, una dona de plàstic.No podem consentir,doncs,que discoteques com aquesta juguen amb la nostra salut i empren el sexisme com la seua millor forma d'obtindre beneficis.

Per això cridem ben fort que:

Les dones no som objectes sexuals!!

Promoure aquest estereotip de dona objecte, també es violència de gènere!!!

Les dones reals no som barbis plastificades, som de carn i ossos!



1 comentari:

Vicent ha dit...

Estic plenament d'acord en denunciar el sexisme. Però trobe que l'assumpte de Pacha no deixa de ser una mera anècdota, possiblement una operació de màrqueting. En tot cas, si el concurs es fera i tinguera èxit -seria el més probable- hauríem de buscar les causes fent una anàlisi de la societat que possibilita això.
Les dones són objectes sexuals en les discoteques sempre, com a go-go's; també ho són les presentadores d'informatius (o no són sempre dones joves i guapes?); què em dieu de la publicitat?, quins models de dones trien?; i els productes de bellesa que diuen, implícitament, que la dona ha d'estar sempre guapa i jove?; quin paper juguen les dones a les sèries i a moltes pel·lícules?; i les falles i moltes festes? (regna de la festa, fallera major, etc.); no juga ahí la dona també un paper purament decoratiu? Etc, etc... Busquem les arrels, companys/es. Si apuntem a Pacha i obviem el que possibilita això, anem desencaminats. La dona és objecte d'una pressió molt forta: ha de ser guapa, tenir pits grans, jove sempre... Puc comprendre que una dona vulga ser així per tal de no sentir-se rebutjada. El tema és més complex.